poniedziałek, 31 maja 2010

Finanse codzienne

Jak zapowiedziałem we wcześniejszym wpisie, że przedstawię co miesięczne dochody i wydatki oraz cele finansowe. Skupiać się będę w początkowej fazie na oszczędzaniu, bo kapitał jakim dysponuje jest można powiedzieć zerowy. W fundusz bezpieczeństwa nie będę się póki co zagłębiał, gdyż mieszkam z rodzicami i nagłych wydatków mieć nie będę.

Kapitał: 1500zł

Wydatki:

Nie mam ich zbyt wiele ale mam jeden na który idzie i będę szukał jakiegoś rozwiązania a dokładnie telefon. Miesięcznie wydaję około 100-150zł, telefon dodam że jest "na kartę" i tutaj będę się starał znaleźć abonament odpowiadający moim potrzebom w celu zmniejszenia wydatków. Inne większych wydatków nie zaliczam, ale postaram się odkładać na nie, lecz o tym mowa będzie dalej.

Przychody:

No i tutaj część gdzie jednak nie jest tak jakbym chciał. Prace mam tylko w weekendy jako że uczę się w średniej szkole i inaczej nie dam rady, ale też taki problem że w nie każdy weekend jest możliwość pracy. Za wykonanie zarabiam 60-70zł. Nie są to kokosy ale jednak w obecnej sytuacji dużo dla mnie. Cel jaki wyznaczam to minimum 6 razy w miesiącu i dało by to 360zł. Oprócz tego co miesiąc wpada 100zł za trening indywidualny jaki prowadzę z jedną osobą.

Cele:

Pogłębianie wiedzy i zbieranie kapitału przede wszystkim. Wiadomo jakaś tam kwota jest i szkoda by to leżało więc postanawiam że część zainwestuję w FI w mBanku. Całości w jednej instrument finansowy nie chciałbym wkładać jako że FI są płynne już i można na nich stracić jak i zyskać. Czy pozostałą kwotę warto wkładać na lokatę?

Konta:

Jeśli chodzi o konta itp, obecnie mam konto w ING, typ konta Direct. Jestem bardzo zadowolony jako że to jest mój pierwszy bank. Bardzo dostępny, spora ilość wpłatomatów jak i bankomatów, brak awaryjności no ale ma jedną małą wadę to konto, pobieranie prowizji jeśli nie wykonamy żadnej operacji kartą. Do nie dawna było to 2zł, lecz teraz już 5zł! Jako że szkoda mi poświęcać 60zł na konto rocznie, przeniosę się tylko mBanku w którym nie mam konta a i tak tam chcę przejść z racji dużego rynku funduszy inwestycyjnych. A może również sami polecacie jakieś konto w mBanku?

Blog:

Chcę by był zapisem mojej nauki w podróży do wolności finansowej, opisem spostrzeżeń dla innych początkujących. Przemyśleń w których będę liczył na pomoc bardziej doświadczonych bloggerów. Jeśli chodzi o finanse, czekam an aktywacje konta na AdSense i zainstaluję reklamy.

To tyle chyba na razie co nie co o sobie rozjaśniłem i możecie widzieć moje plany i chęci poczynań. Liczę na wasze sugestie i wszelką pomoc.

4 komentarze:

  1. Hej.
    Miło słyszeć że mój blog kogoś inspiruję:)

    Kilka porad na początek:
    - co do telefonu to abonament dla Ciebie jak nie masz stałej pracy może być trudno. Nie wiem czy znasz natomiast blue.pl gdzie dostajesz 3% cash backu za doładowania. Przydatny bajer.
    - konto w mBanku - jak najbardziej. Nawet jeżeli nie jako główne konto to jako SFI
    - co do innych kont ciekawy jest dbNet . Wystarczy jedna transakcja miesięcznie i konto masz za free z wszystkimi bankomatami za darmo.
    - kolejna sprawa warto rozwagi to pożyczki społecznościowe i kokos.pl . Ja na nim inwestuję od dawna i mam od kilku miesięcy 100% spłat od 20 pożyczek.
    - warto też dorabiać programami partnerskimi księgarnia selkar , PP mBanku , PP Walutomatu , PP Bankier.pl .

    A porady co do konta - Eurobank - 15 kont oszczędnościowych i wyciskanie 40,11 zł:)
    Dzisiaj ostatnia szansa na lokatę optymalną 6 miesięcy w OF - 5,98% (tylko złożyć wniosek, kasę możesz wpłacić za 14 dni).
    Trochę na kokosa i z resztą to pewnie jakiś fundusz.

    Jak masz pytania to nie bój się pytać, na blogu (moim czy Twoim), maila zawsze odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. W twoim wieku, za 2850zł kupiłem konsolę na premierze hehe. No ale do rzeczy:
    1. Telefon, ja preferuję opcję karta za 5zł na rok i nie dzwonię. Niech dzwonią do mnie. No ale sam płacę za Internet 46zł/mc. Rozważ opcję czy aby telefon Ci w tym wieku jest tak potrzebny? Tzn dzwonienie, dziś zakupy można załatwić e-mailem, formalności wizytą w placówce, a znajomości na skype i gg.
    2. Niezłe możliwości. Ja takich nie miałem. Jak wpadło 10zł czy 5zł za wgranie/przegranie czy napisanie czegoś to był maks. Możesz rozważyć Allegro i eBaya, dotacje PeyPal oraz zarabianie na uploadowaniu plików np. HotFile jak Ja. Marna kasa ale grosz do grosza...
    3. Z tak małej kwoty procent będzie marny. Powróć do punktu 2. Czasami z 50zł czy 120zł można zrobić drugie tyle czystym handlem, kupić tanio sprzedać drogo.
    4. W kontach jestem zielony, miałem jedno w WZBK i ładnie mnie skasowali na przelewie zagranicznym. Sam rozważam PolBank 5,5%.
    5. Nie jesteś sam. Chętnie Cię dodam i liczę na to samo.

    OdpowiedzUsuń
  3. W dzisiejszych czasach przyda się sprawdzona prognoza walutowa np. euro: Prognoza kurs euro

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarządzaj finansami z precyzją! Skorzystaj z kalkulatora przelewów. Podaj dane, a poznasz dokładną datę otrzymania środków. Optymalizuj swoje plany dzięki pewności – sprawdź, kiedy przelew dotrze na konto! https://www.bank-ranking.pl/kiedy-dojdzie-przelew

    OdpowiedzUsuń